مصرف گانودرما و گلبولهای سفید

مصرف گانودرما و گلبولهای سفید

بیشتر افراد می‌دانند که یکی از مهمترین ارگان‌هایی که سلامت بدن را بیمه می‌کند و از پر مسئولیت ترین حافظان سلامتی بدن گلبولهای سفید خون بوده چرا که پزشکان با مشاهده کوچکترین تغییر در میزان نرمال آنها در خون متوجه بروز بیماری، عفونت و یا مسائل دیگر می‌شوند؛ و البته قبل از آنکه هر پزشکی یا حتی خود فرد متوجه بروز بیماری شود گلبول‌های سفید فعالیت دفاعی خود در مقابل انواع میکروب‌ها و عوامل بیماری زا شروع می‌کند و سعی در از بین بردن آن دارند. به همین دلیل است که همواره باید از موادی استفاده کنیم که در سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن تاثیر مثبت داشته و بدن را در مقابل ابتلا و مبارزه با بیماری‌ها تقویت کند. یکی از این مواد قارچ گانودرما است که در این مطلب با آن و اثربخشی آن بر روی تقویت و میزان تولید گلبول‌های سفید بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی بیشتر با قارچ گانودرما و مواد مغذی آن

گانودرما یک قارچ یک ساله با ظاهری صیقلی و بافتی چوبی است که مصرف خوراکی آن جنبه دارویی داشته و سال هاست که به دلیل پی بردن به خواص آن و جدا سازی انواع سمی و غیر سمی آن به طور وسیع در سراسر دنیا پرورش داده می‌شود که در این صورت به راحتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد و هر فردی می‌تواند از خواص آن بهره‌مند شود. در توضیح خواص قارچ گانودرما همین کفایت می‌کند که آنرا جان افزا می‌گویند و حتی در کشورهایی مانند چین و ژاپن آن را اکسیر سلامتی، جوانی و جاودانگی می‌دانند.

مصرف گانودرما و گلبولهای سفید

شاید سوال پیش بیاید که چرا قارچ گانودرما مهم است؟ چون بسیاری از مواد مغذی در بافت این قارچ به صورت یک جا جمع شده و آنرا به یکی از باارزشترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است. موادی مانند آنتی اکسیدان ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، گانودریک اسید، تری ترپن ها، پلی ساکاریدها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌های سی، ب، آ، دی و ای، مواد معدنی مهم مانند آهن، مس، زوی، کلسیم، منیزیم، منگنز، سدیم و پتاسیم. موادی که نام برده شد نام جان افزا یا پادشاه گیاهان دارویی را برای گانودرما توجیه می‌کند ولی جالب است بدانید علاوه بر این مواد بیش از چهارصد نوع ماده مغذی دیگر در گانودرما به میزان‌های متقاوت موجود است که تاثیرات مهمی بر سلامتی دارد.

تاثیرات قارچ گانودرما بر روی سلامت بدن انسان

  • سلامت قلب و عروق و پیشگیری از انواع سکته‌ها و بیماری‌های قلبی، کنترل فشار خون، بهبود گردش خون و رفع انسداد رگ‌ها
  • پیشگیری از بیماری‌ها و انواع سکته مغزی، پیشگیری و درمان بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر، افسردکی، پارکینسون و همچنین تامین آرامش ذهنی، رفع استرس، کمک به حافظه، بهبود کیفیت خواب و رفع بی‌خوابی
  • خواص ضد ویروسی قارچ گانودرما، ضد میکروبی، ضد آلرژی و ضد التهابی
  • تامین سلامت پوست در مقابل عوامل خارجی و درمان انواع بیماری و ضایعات پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما، پسوریازیس و بهبود زخم های پوستی
  • پیشگیری و درمان انواع سرطان، رفع اثرات مضر شیمی درمانی و پرتو درمانی

مصرف گانودرما و گلبولهای سفید

  • پیشگیری و درمان بیماری‌های کبدی، کلیه و دیابت
  • بهبود عملکرد و تقویت عضلات
  • تاثیر قارچ گانودرما و تقویت سیستم ایمنی، سیستم دفاعی و قوای بدنی
  • رفع خستگی‌های مزمن
  • کمک به رفع چاقی
  • درمان انواع عفونت و بیماری‌های زنان

تاثیر مصرف قارچ گانودرما بر گلبول‌های سفید

به ندرت پیش می‌آید که در فرآیند هایی که در بدن رخ میدهد تنها یک عامل یا یک ماده تاثیر گذار باشد که این امر در مورد گانودرما و نقش آن بر روی گلبول‌های سفید نیز صدق میکند و در واقع مجموعه‌ای از مواد موجود در گانودرما با بالا بردن سیستم ایمنی و همچنین تاثیر بر روی تولید و تقویت بیشتر گلبول‌های سفید و انواع آن سیستم دفاعی بدن را بالا میبرند. ماکروفاژها از مهمترین مشتقات گلبول‌های سفید بوده که تاثیر مهمی بر رفع و دفع عوامل بیماری زا دارد که در واقع ماکروفاژها درشت مولکول‌های خورنده هستن بدین معنی که عامل بیماری زا را شناسایی کرده و به سمت آن و سلولهای آسیب دیده رفته و آنها را می‌بلعد و حذف می‌کند؛ حال قارچ گانودرما و ترکیبات آن به ویژه ترکیبات پلی ساکاریدی تاثیری مستقیم بر روی تولید بیشتر و تقویت ماکروفاژها در بدن دارند و موجب عملکرد بهتر آن می‌شوند. با تقویت ماکروفاژها، چنانچه به موقع صورت پذیرد، بیماری‌هایی مانند انواع آلرژی‌ها، بیماری‌های میکروبی و عفونت ها مهلت بروز پیدا نمی‌کنند و در صورت بروز و ابتلا ماکروفاژها به سرعت وارد عمل شده و آنها را  حذف کرده و بدن را در مسیر بهبودی قرار می‌دهند.

مصرف گانودرما و گلبولهای سفید

تقویت ماکروفاژها و تکثیر به موقع آنها توسط ترکیبات قارچ گانودرما تاثیر مهمی در درمان و یا کند کردن روند پیشرفت سرطان‌ها و انواع تومورها دارد و از تجمع سلولی و تکثیر سلول‌های آسیب دیده سرطانی جلوگیری میکند و با این روش روند پیشروی سرطان را کند و حتی گاهی به درمان کامل آن کمک می‌کند.

چند نکته مهم درباره قارچ گانودرما

  • توجه داشته باشید که قارچ گانودرما یک مکمل دارویی بوده و مصرف آن به معنی قطع یا عدم مصرف داروهای تجویزی پزشک شما نیست بلکه با مشاوره از پزشک خود در کنار داروها می‌توانید اثربخشی آنها را بالاتر و در عین حال اثرات منفی داروهای شیمیایی را از بدن حذف کنید. چنانچه قبل از بروز بیماری و در عین سلامتی مصرف گانودرما را در برنامه خود قرار دهید تا حد زیادی بدن خود را بیمه و بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری خواهید کرد‌.
  • دوز مصرفی گانودرما روزانه یک تا سه گرم است که بسته به نظر مشاور تغذیه یا پزشک شما ممکن است تغییر کند ولی بهتر است در دوران بارداری، شیردهی و کودکان زیر دوازده سال مصرف نشود. بهترین و تاثیر گذار ترین روش استفاده از قارچ گانودرما تهیه دمنوش و عصاره گیری از آن است.
  • توجه داشته باشید که در هنگام تهیه، مرغوبترین نوع گانودرما را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید چرا که به دلیل پر طرفدار و پر مصرف بودن این معجزه گیاهی گاها دیده شده که محصولات بی کیفیت و یا تقلبی به دست مشتریان داده شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *