فوائد مصرف قارچ گانودرما برای خانم ها

فوائد مصرف قارچ گانودرما برای خانم ها

از مهمترین کارهایی که هر شخصی در زندگی خود، پیش از انجام هر کاری، باید در الویت قرار بدهد توجه به سلامت بدن و حفظ سلامتی است. فرقی نمیکند که آن فرد خانم باشد یا آقا چرا که هر زن و هر مردی در زندگی خود مسئولیت‌هایی دارد که برای آنکه آنها را به درستی انجام دهد نیازمند بدنی سالم و ذهنی آرام است. خانم ها با توجه به فیزیک بدنی، تغییرات هورمونی زیاد و همینطور داشتن مسئولیت‌هایی مثل مادر بودن و حفظ سلامت خانواده باید به سلامتی خود توجه بیشتری داشته و برای آن تلاش بیشتری کنند. قارچ گانودرما از آن دسته مواد و داروهای گیاهی است که مصرف آن به طور منظم موجب تضمین سلامتی به ویژه در خانم ها میشود.

چرا خانم‌ها باید به سلامتی خود اهمیت ویژه بدهند؟

  • بدن یک زن دستخوش تغییرات هورمونی زیادی میشود که هرکدام از آنها در صورت بی‌توجهی امکان دارد فرد را به بیماری بکشاند.
  • یک زن مسئولیت مادر شدن و تغذیه نوزاد خود را دارد که هرچه بدنی سالم‌تر داشته باشد فرزندی سالم‌تر به دنیا خواهد آورد.
  • معمولا یک زن سنگربان خانه است و برای حفظ سلامت خانواده و آموزش آن به فرزندان در درجه اول خودش باید سالم باشد.
  • در دوره‌هایی که یک زن در طی زندگی دارد مانند قاعدگی، بارداری، شیردهی و یا یائسگی بدن آن به طور یقین دچار ضعف‌های جسمانی میشود که با مصرف به موقع گانودرما این ضعف‌ها برطرف خواهد شد.
  • و در نهایت بعضی از بیماری‌ها در زنان شایع‌تر بوده و یا فقط در زنان دیده میشود که قارچ گانودرما به پیشگیری از بروز و یا کمک به درمان آنها نقش مهمی دارد.

فوائد مصرف قارچ گانودرما برای خانم ها

قارچ گانودرما را بشناسید

قارچ گانودرما لوسیدوم قارچی به قدمت چند هزار ساله است که بدون آنکه از لحاظ علمی از خواص آن اطلاع داشته باشند در طب سنتی مورد استفاده‌های زیادی داشته است ولی به دلیل نادر بودن تنها خانواده اشراف اجازه استفاده از آن را داشته اند؛ پس از شناخت این قارچ توسط دانشمندان و آنالیز مواد موجود در آن و خواص قارچ گانودرما، اثرات تقویتی و درمانی آن به اثبات رسیده و به سرعت در همه جای دنیا شروع به پرورش آن کردند و سال به سال محصولات متفاوتی از آن تولید میشود.

قارچ گانودرما به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای دیده شده و ظاهری چتری دارد و از لحاظ طعم بسیار تلخی دارد ولی با این حال خواص آن انکار ناپذیر است. بچیک مجموعه کامل از انواع پروتئین‌ها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها، پلی ساکاریدها و مهمترین مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و صدها نوع ماده مهم و حیاتی دیگر. تاثیرات درمانی گانودرما با تقویت سیستم درمانی آغاز شده و با خاصیت ضد آلرژی، ضد باکتری، سم زدایی، بهبود فشار و قند خون، بهبود بیماری‌های عصبی و افسردگی، بهبود سرطان‌ها، بهبود کم خونی و فقر آهن و بیماری‌های دیگری موثر است.

فوائد مصرف قارچ گانودرما برای خانم ها

قارچ گانودرما به طوری ویژه برای خانم‌ها و حفظ سلامتی آنها مفید است که ادامه توضیحی بر مهمترین آنها خواهیم داد:

  • اولین تاثیر گانودرما تقویت سیستم ایمنی است که با مجموعه خواص خود ایمنی بدن را برده و مانع ابتلای فرد به بیماری میشود.
  • اصلی ترین مسئله‌ای که هر زنی چندین بار در زندگی با آن مواجه می‌شود بر هم ریختگی نظم هورمونی است که گاهی عامل بروز بیماری میشود. قارچ گانودرما با توانایی تنظیم هورمونی این بی‌نظمی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.
  • به دلیل تغییرات هورمونی، گذراندن دوره‌هایی مانند بارداری و شیردهی و یا تاثیر برخی از داروها بدن خانمها مستعد اضافه وزن و چاقی است؛ قارچ گانودرما با ترکیبات موثر خود موجب عدم جذب چربی و کاهش وزن خواهد شد.
  • انواع سرطان رحم، تخمدان، دهانه واژن و پستان از بیماری‌های خاص زنان است که گانودرما با آنتی اکسیدان‌های موجود در خود هم از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرده و هم در صورت ابتلا مانع رشد توده‌ها خواهد شد.
  • در طول بارداری ممکن است خانمی دچار دیابت بارداری شود و این بیماری در او ادامه دار شود که پس از اتمام شیردهی با مصرف گانودرما میتوان قند خون را تا حد زیادی کنترل کرد.
  • افسردگی ناشی از دوره‌هایی مانند بارداری و یا یائسگی و همچنین پس از ابتلا به بیماری‌ها ممکن است در خانم‌ها دیده شود که کمک ویژه گانودرما خاصیت ضد افسردگی برای این افراد است.
  • بدن خانم‌ها در اکثر موارد با کمبود مواد معدنی به ویژه آهن مواجه است که گانودرما به خوبی این کمبود را جبران می‌کند.
  • هرپس تناسلی و HPV از بیماری‌های ویروسی هستند که در خانم ها شایع و ممکن است منجر به سرطان رحم شوند که گانودرما با خاصیت ضد ویروسی و مجموعه ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها به مبارزه با این بیماری میپردازد.
  • ریزش مو و از دست دادن طراوت و سلامت پوست از عوارض دوره‌های مختلف در بدن زنان است که گانودرما و مصرف منظم آن سلامتی مو و پوست را به شخص باز می‌گرداند.

فوائد مصرف قارچ گانودرما برای خانم ها

نحوه مصرف گانودرما

قبل از اینکه بدانیم طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست،به این نکته توجه داشته باشید که مصرف قارچ گانودرما در بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود و در صورت اصرار به مصرف قبل از آن حتما با پزشک خود مشورت کنید؛ و اما در مورد مصرف آن گفته شد که از گانودرما محصولات مختلفی تولید شده است ولی بی شک تاثیر آن در حالت تهیه دمنوش و عصاره طبیعی آن بیشتر است.

برای تهیه دمنوش و عصاره باید قارچ گانودرمای خشک شده سالم و یا آسیاب شده را تهیه کنید و نکته آنکه تهیه دمنوش با گانودرمای سالم زمانی بیشتر و در حدود یک تا یک ساعت و نیم را نیاز دارد ولی در حالت آسیاب شده این زمان کمتر است. بعد از ولرم شدن دمنوش آنرا با مواد طعم دهنده و و طبیعی مانند آبلیمو و عسل ترکیب کرده و میل کنید. بهتر آن است که تفاله و لِرد آن نیز مصرف شود. دوز مصرفی به طور نرمال در حدود یک تا سه گرم در روز است که به طور مثال بهتر است سه دوز یک گرمی باشد تا سه گرم را یکجا مصرف کنید. البته میزان مصرف با توجه به شرایط بدنی، نوع بیماری و نظر پزشک شما ممکن است در هر فرد متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *