بررسی خواص آنتی‌اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

بررسی خواص آنتی اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

بدن انسان برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی خود همواره به مواد زیادی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی یا مواد مغذی دیگری احتیاج دارد که هر کدام از این مواد نقشی اصلی در سلامتی بدن ایفا میکنند و کمبود هر کدام از آنها ممکن است بدن را دچار ضعف ایمنی و یا بیماری کند. برای پیشگیری از ابتلا به هر نوع بیماری بهترین روش شناخت مواد مورد نیاز بدن و رسانیدن به موقع آن، یعنی قبل از بروز بیماری، به بدن است. از اصلی ترین و مهمترین موادی که مورد نیاز بدن بوده و وجود آن در بدن ضروری است میتوان از آنتی اکسیدان‌ها نام برد که بهترین روش برای غنی کردن بدن از این ماده مهم مصرف مواد خوراکیی است که حاوی آنتی‌اکسیدان ‌هاست و اگر بخواهیم یکی از بهترین مواد را معرفی کنیم بی شک آن قارچ گانودرما می‌باشد که در این مطلب با آن و تاثیر آنتی اکسیدان‌های موجود در آن بر بدن بیشتر آشنا می‌شوید.

بررسی خواص آنتی اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

آنتی اکسیدان‌ چیست؟

آنتی اکسیدان یک تعریف ساده دارد که در واقع به هر ماده‌ای که از فرآیند اکسیداسیون جلوگیری کند به آن آنتی اکسیدان گفته میشود ولی این ماده در بدن یکی از ضروری ترین مواد مغذی است که بخشی از آن در بدن تولید شده و بخش عمده آن از طریق مواد غذایی و غنی از آنتی اکسیدان‌ها به بدن رسیده و موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش و پیشگیری از بیماریها در بدن میشود. کارتنوئیدها، بتاکاروتن، ویتامین سی و لیکوپن از معروف‌ترین و ضروری ترین آنتی اکسیدان‌ها برای بدن هستند.

اهمیت آنتی اکسیدان برای بدن

وجود آنتی اکسیدان‌ها در بدن از چند جهت حائز اهمیت است که مهمترین آنها پیشگیری از بیماری، طول عمر، مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جوانسازی پوست می‌باشد و علاوه بر آنها ریسک ابتلا به سرطان‌ها کاهش یافته، از بروز بیماری‌های قلبی، سکته و ایست قلبی پیشگیری شده، مشکلات بخش شناختی مغز و زوال عقل را کاهش میدهد، کاهش پیری زودرس در مغز، مفاصل و چشم‌ها را موجب میشود. بیماری‌هایی نظیر آب مروارید و بیماری ماکولا کمتر اتفاق می‌افتند و همچنین از ابتلا به آلزایمر نیز پیشگیری میشود.

بررسی خواص آنتی اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

قارچ گانودرما و آنتی اکسیدان‌های آن

قارچ گانودرما از دسته قارچ‌های چتری و یک ساله است که پیش از این تنها در کشورهای آسیای شرقی دیده می‌شده و در واقع در آن زمان یک محصول لاکچری به حساب می‌آمده و هر کسی توان تهیه و استفاده از آن را نداشته است ولی از همان زمان از لحاظ تجربی متوجه خواص آن شده و با وجود مزه تلخی که داشت مصارف دارویی و درمانی زیادی داشته و نوعی نوش دارو و اکسیر جوانی و سلامتی محسوب می‌شده است. هزاران هزار تحقیق در زمینه های مختلف و در جهت بررسی و پی بردن به خواص قارچ گانودرما و تائید شفابخشی آن در سرتاسر جهان انجام شده که در برخی از آنها گروه آزمایشی حیوانات بوده و در برخی دیگر بر روی انسان‌ها با داشتن بیماری‌های مختلف انجام شده که در نتیجه اکثر آنها مشخص شد که قارچ گانودرما بیشتر از چهارصد نوع ماده مغذی دارد که این مواد تقریبا شامل هر آن چیزی است که انسان در بدن خود، برای حفظ سلامتی و دوری از بیماری به آن احتیاج دارد.

مجموعه کاملی از ویتامین ها، مواد معدنی مهم، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، تری ترپن‌ها، پلی ساکارید ها و چندین و چند ماده مغذی دیگر که هر کدام نقش مهمی در سلامتی بدن دارند. از بین این مواد مغذی آنتی اکسیدان‌های متنوع و بالای قارچ گانودرما تاثیری ویژه و منحصر به فرد در پیشگیری از بیماری و درمان آنها در صورت ابتلای فرد دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

بررسی خواص آنتی اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

بررسی خواص آنتی‌اکسیدانی قارچ گانودرما در بدن

  • همان طور که گفته شد آنتی اکسیدان‌ها از مهمترین موادی هستند که بدن نقش مهمی بر سلامتی، پیشگیری از ابتلا به بیماری و درمان بیماری داشته که با مصرف گانودرما میتوان تا حد زیادی این آنتی‌اکسیدان را برای بدن تامین کرد. از تاثیرات آنتی اکسیدان موجود در گانودرما میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • تقویت سیستم ایمنی بدن اولین موردی است که به میزان آنتی اکسیدان در بدن وابسته است و زمانی که بدن آنتی اکسیدان مورد نیاز خود را کسب کند با بالا رفتن ایمنی بدن توانایی مبارزه با بیماری‌های احتمالی بیشتر میشود.
  • اولین سد دفاعی بدن در مقابله با ورود انواع میکروب‌ها به بدن پوست سالم است و پوست برای حفظ سلامتی خود به آنتی اکسیدان نیازمند است که گانودرما با تامین آنتی اکسیدان به همراه ویتامین‌های ب، سی و ای که داراست موجب سلامتی پوست میشود.
  • با بالا رفتن ایمنی بدن به طبع از ابتلا به به بیماری‌هایی نظیر انواع سرطان ها پیشگیری میشود ولی در صورت ابتلا با مصرف قارچ گانودرما و با کمک آنتی اکسیدان های موجود در آن تا حد زیادی میتوان از رشد توده‌ها و تومورها و پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.
  • مصرف داروهای شیمیایی، قرار گرفتن در مقابل اشعه و آلودگی‌ها، شیمی درمانی، پرتو درمانی، آلودگی هوا، خوردن غذاهای مضر در بدن تولید سم کرده و موجب اثرگذاری های منفی در بدن میشود؛ مصرف گانودرما و جذب آنتی اکسیدان های آن موجب سم زدایی و پاک سازی بدن میشود و اثرات منفی داروها و آلودگی‌ها را از بین میبرد.(طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست)
  • آنتی اکسیدان‌های گانودرما و ویتامین سی موجود در آن تاثیر زیادی در پیشگیری از انواع بیماری‌های میکروبی و به ویژه بیماری‌های ویروسی دارند و در صورت ابتلا به این بیماری‌ها در درمان آنها نقش مهمی دارند.
  • بهبود انواع زخم های باز و یا بهبود زخم‌های ناشی از بیماری‌هایی مانند دیابت تا حد زیادی وابسته به انواع آنتی اکسیدان و ویتامین سی می‌باشد که قارچ گانودرما به خوبی این نیاز را تامین کرده و موجب بهبودی انواع زخم‌ها میشود.
  • آنتی اکسیدانهای گانودرما تاثیرات مهم دیگری مانند کنترل فشار خون، کنترل قند خون و از بین بردن اثرات منفی استعمال دخانیات را نیز داراست و به طور کلی بر روی حفظ سلامت همه ارگان‌های بدن تاثیرگذار است.

نکته مهم درباره قارچ گانودرما

آنتی اکسیدان با آنکه یک ماده مهم در حفظ سلامتی است اما بالا رفتن سطح آن در خون ممکن است ایجاد حساسیت کرده و یا مشکلاتی را به وجود آورد به همین دلیل حتما در مورد میزان استفاده از این قارچ با پزشک خود مشورت کرده تا به طور کامل و کافی از خواص آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *